E-segélykérő - Milyen előnyökkel jár a rendszer bevezetése?
A nemrégiben megszületett uniós törvény alapján 2015 őszétől minden egyes személygépjármű és könnyű tehergépkocsi esetében kötelezően használni kell a járműbe épített e-segélyhívót. Ugyan ez fog vonatkozni a nehéz tehergépjárművekre, motorkerékpárokra és autóbuszokra is, de ezekben az esetekben 2020 a határidő. 2015-től tehát az évente átlag 15 millió újonnan forgalomba állított gépjármű mindegyikére vonatkozik majd, hogy az e-segélyhívó megléte nélkül nem kerülhet a jármű piacra.
Hogy milyen előnyökkel jár majd az e-segélyhívó rendszer bevezetése? Nagyon nagy találmány, az biztos, hiszen nem csak arra szolgál, hogy a baleset bekövetkeztét jelezze a segélyközpont felé – bár nyilván ez a legfontosabb -, de e mellett még más nagyon fontos adatot is továbbít, mint például a baleset helyszíne GPS koordinátákkal, a baleset időpontja, a járműben tartózkodó utasok száma és persze a jármű azonosítója.
Ezek az adatok nagy könnyebbséget jelenthetnek a baleset körülményeinek tisztázása során. A beépített szenzorok még azt is képesek jelként továbbítani, hogy a baleset mennyire súlyos, ami például óriási segítséget jelent a diszpécser számára abban, hogy a hatóságokat erről azonnal tájékoztatni képes és így rögtön tudni lehet, hány mentőre van szükség a sérültek ellátásához. Nem túlzás tehát egyáltalán, hogy az e-segélyhívó nem egy extra lesz a járművek felszerelései között, hanem valóban életeket menthet, így világosan látható, hogy milyen előnyökkel járhat az e-segélyhívó rendszer bevezetése.
Új információk:
- Az EDR lesz a 112-es segélyhívó alapja - 07/12/2014 22:13
- Szombathelyre és Miskolcra fut be a 112-es segélyhívás - 07/12/2014 22:09
- 2015-től új autó e-segélyhívó nélkül nem kerülhet forgalomba - 22/07/2014 20:46
- Európában egységes lesz a 112-es segélyhívás - 01/06/2014 21:39
- E-segélyhívó árak - Mennyibe kerül az E-call? - 31/05/2014 16:28